Decizia Guvernului din acest an de creștere a participației la Renault la aproape 20% a provocat tensiuni în board-urile ambelor companii, întrucât a schimbat sistemul de acționariat încrucișat care stătea la baza alianței, relatează MarketWatch.
Prin achiziția de acțiuni, Guvernul a dorit să se asigure de aplicarea unei noi legi franceze care a dublat drepturile de vot ale statului și ale altor investitori pe termen lung în cadrul Renault.
„Guvernul a dorit să prevină luarea unor decizii fără consimțământul său”, a explicat Macron la postul de radio Europe1.
El a adăugat că autoritățile de la Paris vrea să vândă participația de 5% cumpărată în acest an de îndată ce prețul acțiunilor va preveni ca statul să nu piardă bani din operațiune.
Renault și Nissan se află într-un parteneriat tehnologic și de capital din 1999, alianța fiind una dintre cele mai îndelungate din industria auto.
Grupul francez deține o participație de 43,4% la compania japoneză, în timp ce Nissan deține 15% din acțiunile Renault.
Potrivit legislației franceze, Nissan nu are drepturi de vot la Renault.
În urma creștere participației Guvernului francez la Renault, mai mulți membri în board-ul grupului și Carlos Ghosn, directorul general al ambelor companii, au cerut schimbarea sistemului de acționariat încrucișat, pentru a menține balanța de putere în alianță.
Mai mulți oficiali francezi, inclusiv premierul Manuel Valls, se opun modificării structurii de guvernanță.
În timpul interviului la radio, Macron a spus că vrea ca alianța să rămână așa cum este. El a arătat că Guvernul rancez deținea 40% din acțiunile Renault, atunci când a fost formată alianța.